Η μεταφορά του νερού απο την Στυμφαλία στο Κιάτο και πως έγινε τελικά η υδροδότηση.

Η Δημοτική Αρχή το 2017-2018 προχώρησε σε μια σειρά από ενέργειες με σκοπό την μεταφορά νερού από την περιοχή της Στυμφαλίας στο Κιάτο. Το έργο αυτό έπρεπε να είναι ενιαίο, να υπάρχει η σχετική μελέτη με τις απαραίτητες εγκρίσεις. Αυτή τη στιγμή έχει συνδεθεί η γεώτρηση του Κεφαλαρίου και το νερό φτάνει στο Κιάτο. Η γεώτρηση που αγοράστηκε επί εποχής Γιώργου Γιαννόπουλου. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Γ. Γιαννόπουλος, προς διευκόλυνση της διαδικασίας, είχε συμβάλει προσωπικά με ένα σημαντικό χρηματικό ποσό. Επίσης μην ξεχνάμε τις μεγάλες αντιδράσεις των κατοίκων της περιοχής, όταν έριχναν πετρέλαιο στη συγκεκριμένη γεώτρηση. Ίσως δεν είχε την ευελιξία ο τότε δήμαρχος, όπως ο σημερινός, να τους τάξει δωρεάν απεριόριστο νερό για ύδρευση και άρδευση.

Να δούμε τώρα πως έρχεται το νερό. Ξεκινάμε τη διαδρομή από την γεώτρηση έως την δεξαμενή “πυρόσβεσης” στο Κεφάλαρι. Η διαδρομή είναι περίπου 2 χλμ. και κατασκευάστηκε το καλοκαίρι του 2018. Τον Σεπτέμβριο του 2018 υπογράφηκε η σύμβαση της ΔΕΥΑΣ με τον εργολάβο για το έργο Δρίζα – Στυμφαλία – Κεφαλάρι, ποσού 1.300.000€ και το κομμάτι αυτό που έχει ήδη κατασκευαστεί.

Ο συγκεκριμένος εργολάβος, που να θυμίσουμε είναι ο ίδιος που έχει αναλάβει τις Αποθήκες Α.Σ.Ο. ύψους 2.000.000€, δεν θα έφτιαχνε κάτι που ήταν ήδη φτιαγμένο. Παρ’ όλα αυτά έστειλε λογαριασμό προς πληρωμή αξίας 100.000€ για αυτό το τμήμα.!!!

Μετά από πολλές διαβουλεύσεις, και υπό την πίεση της δημοσιοποίησης του όλου θέματος στο προηγούμενο φύλλο της εφημερίδας μας, οι υπηρεσίες αποφάσισαν να του επιστρέψουν τον λογαριασμό και να μην προχωρήσουν σε παραλαβή και πληρωμή. Επίσης εδώ να σημειώσουμε ότι οι υπηρεσίες έχουν πολλά μέτωπα ανοιχτά που έχουν σχέση με το ποιες εργασίες γίνονται, ποιες πιστοποιούνται και ποιες πληρώνονται.

Συνεχίζουμε την πορεία του νερού. Φτάνει λοιπόν το νερό από την γεώτρηση Παπαμήτρου και μετά από μία μικρή διαδρομή 2χλμ., στην δεξαμενή “πυρόσβεσης” του Κεφαλαρίου. Κατόπιν συνεχίζει με την σχετική προώθηση και με μια υψομετρική διαφορά 90 μέτρων λίγο πριν την ταβέρνα του Κανέλου και μετά το σημείο που έχουν γίνει οι αναρριχητικές διαδρομές. Μέχρι εκείνο το σημείο, όπου τον Δεκέμβριο έγινε η πρώτη επιτυχημένη δοκιμή μεταφοράς νερού, η διατομή των σωλήνων μεταφοράς είναι Φ400, αυτό μεταφράζεται σε εμβαδόν διάστασης 1256 εκατ2.

Επίσης να θυμίσουμε ότι οι σωληνώσεις μέχρι αυτό το σημείο έχουν γίνει με “μαγικό” τρόπο. “Μαγικό” γιατί δεν υπάρχουν έγγραφα που να αποδεικνύουν τις εργασίες αυτές. Ο Δήμαρχος διατυμπανίζει παντού την αυτεπιστασία, δηλαδή με ίδια μέσα. Στην προκειμένη περίπτωση τα μέσα τοποθέτησης τους δεν ήταν ίδια, εκτός αν θεωρείται αυτεπιστασία επειδή κυκλοφορούσε εκεί γύρω ένα μηχάνημα του Δήμου, μεταξύ πολλών άλλων. Ωστόσο η αυτεπιστασία δεν απαλλάσσει τη δημοτική αρχή από όλες τις σχετικές αδειοδοτήσεις.

Φτάσαμε λοιπόν στην αρχή του κάμπου του Καισαρίου, στην ράχη, αμέσως πριν αρχίσει η κατηφόρα.


Ο επόμενος σταθμός είναι η δεξαμενή στον κάμπο του Κλημεντίου κοντά στο Αστεροσκοπείο (κοντά στη Χούνη). Επίσης αυτό το κομμάτι ήταν έτοιμο από το 2017-2018. Με τι σωλήνες; Με σωλήνες Φ250. Δηλαδή εμβαδόν 490εκ2, επομένως 2,5 φορές μικρότερης από την προηγούμενη διαδρομή. Είναι λογικό να συμβαίνει αυτό σε ένα έργο; Θα έπαιρνε άδεια τέτοια πρόταση; Όχι φυσικά. Αλλά ποιο έργο; Δεν προκύπτει έργο ύδρευσης για τον κάμπο του Καισαρίου. Να επισημανθεί επίσης ότι όταν υπάρχει έργο ύδρευσης μόνο η ΔΕΥΑΣ έχει νομιμοποίηση να το εκτελέσει.

Στο ερώτημα “καλά οι σωλήνες αυτοί φύτρωσαν;” Όχι βέβαια, βρέθηκαν με την γνωστή μέθοδο. Προμήθεια από το Δήμο για άρδευση με προδιαγραφές για ύδρευση και στη συνέχεια τραβάμε μια γραμμή με το μάτι, βάζουμε ένα μηχάνημα να σκάβει με τρόπο “αρκεί να χωρέσει ο σωλήνας”, το κουκουλώνουμε με χώμα και είμαστε έτοιμοι για το μεγάλο έργο της μεταφοράς του νερού από Στυμφαλία στο Κιάτο.

Προφανώς και κάποιος που δεν είναι ειδικός καταλαβαίνει ότι η στένωση αυτή του σωλήνα κατά 2,5 φορές και μάλιστα σε σωλήνες που έχουν θαφτεί στο χώμα χωρίς προδιαγραφές ύδρευσης δημιουργεί κάποια προβλήματα. Επίσης αν στο μέλλον φτιαχτεί ένα νέο δίκτυο σωστό, δεύτερη φορά, δεν απαλλάσσει κανέναν από τις ευθύνες του για ότι προηγούμενα περιγράψαμε. Ούτε οικονομία κάνουμε όταν φτιάχνουμε κάτι 2 φορές.

Στην 12-9-2018 σύμβαση της ΔΕΥΑΣ με την εταιρεία ΜΑ.CON STRUCTION A.E. ,ύψους 1.339.663€ αναφέρεται ότι θα εκτελεστούν οι εργασίες που αναφέρονται στην προκήρυξη και στα σχετικά τεύχη της με τα περιγραφόμενα τεχνικά χαρακτηριστικά. Μελετώντας προσεκτικά αυτά τα τεχνικά χαρακτηριστικά διαπιστώσαμε ότι περιγράφεται, μεταξύ άλλων, η κατασκευή αντλιοστάσιων. Για να κατασκευαστεί ένα αντλιοστάσιο ύδρευσης απαιτείται δεξαμενή. Αφού την προσδιορίσαμε σε μέγεθος, υπολογίστηκαν τα μπετά που θα χρειαστούν για την κατασκευή της καθώς και όλες οι σχετικές εργασίες.

Στο έργο Δρίζα – Κεφαλάρι, έχουμε το εξής: Περιλαμβάνεται στη σύμβαση που υπεγράφη τον Σεπτέμβριο του 2018 η κατασκευή αντλιοστασίων που ήδη έχουν κατασκευαστεί. Τα αντλιοστάσια που περιγράφονται είναι είναι η δεξαμενη “πυροσβεσης” Κεφαλαρίου και η δεξαμενή στη Δρίζα, είναι δίπλα στη δεξαμενή της Κορίνθου. Στη μελέτη αυτή, βάσει της οποίας έγινε ο σχετικός διαγωνισμός, όπου μετά τις εκπτώσεις ο μειοδότης προσέφερε το ποσό των 1.339.663€, γνώριζε ότι η δεξαμενή ή οι δεξαμενές που περιγράφονται είναι ήδη κατασκευασμένες;

Οι άλλοι εργολάβοι που συμμετείχαν στο διαγωνισμό και έδωσαν μικρότερες εκπτώσεις το γνώριζαν αυτό; Εκτιμούμε πως όχι.

Μπορεί ο δήμαρχος αυτή τη στιγμή να βγει δημόσια και να μας πει στο έργο αυτό των 1,3 εκατομμυρίων ευρώ ποιες εργασίες και προμήθειες περιλαμβάνονται ενώ ήδη έχουν πραγματοποιηθεί με άλλους τρόπους πριν υπογραφεί η σύμβαση; Και μάλιστα ποιες;

Πηγή